Den nye bestyrelse har nu været i gang i 6 mdr. og ved at finde fodfæste og overblik over drift og opgaver. Som vi talte om ved generalforsamlingen har bestyrelsen haft fokus på den daglige drift.
Bestyrelsen vil gerne orientere omkring de kommende aktiviteter og hvad der er nyt i foreningen:
Vigtige datoer i 2024:
- Forårsarbejdsdag: d. 4. maj kl. 10 til 12 . (se invitation)
- Efterårsarbejdsdag: 21 september kl. 10-12
- Generalforsamling: 22 oktober kl. 19.00
Vinter og sommervedligeholdelse:
Vi har forlænget aftalen med Næstved Haveservice for det næste år. Vi har udvidet aftalen med de tager ukrudt ved de stolper der er i græsset på vores fællesareal, flise areal ved nr. 155 og fejer vores område ved løvfald som er nogle af de ønsker vi har fået.
Asfaltarbejde:
Arkil er færdige og beløbet på de to fakturer er betydeligt lavede end de 110.00 som tilbuddet lød på. Især vores stisystem er slidt og med de reparationer som er lavet, vurderes det at de holder 4-5 år før vi står over for en stor renovering. Udover slitage har vi også udfordringen at regnvand ikke kan komme væk og står nogle steder tæt på bolig og i skurer. En opgave vi som forening skal være opmærksomme på de kommende år.
Varmecentral/fælleshus:
Bestyrelsen har ikke arbejdet videre med nedrivning af bygningen. Bestyrelsen forslår en arbejdsgruppe som kigger på hvad der skal ske. Vi skal finde en løsning og håber at vi ved den kommende generalforsamling kan vedtage hvad der skal ske.
Bestyrelsen forslår en arbejdsgruppe som kigger på forslag.
Bestående af følgende:
- 2 medlemmer fra bestyrelsen
- 2 – 4 medlemmer fra foreningen som ikke er medlem af bestyrelsen.
Ønsker du at deltage i gruppen så skriv til eller henvend dig til en fra bestyrelsen. For at komme videre med projektet kræver det nogle tilmelder sig.
Sidder du med en god ide omkring dette så modtager bestyrelsen gerne forslag på skrift på
Carport:
Bestyrelsen har fået flere henvendelser vedr. carporte. Der er meget få muligheder for at opføre carport på vores parkeringsplads, som det er lige nu max. 2 styk mere. Der findes ingen registrering over venteliste. Bestyrelsen vil frem mod generalforsamlingen drøfte hvordan vi gør fremadrettet.
Belysning på vores arealer:
Vores belysning i området er ikke god, der er mørkt flere steder. Flere har kommenteret denne udfordring. Vi har forskellige lamper med forskellige styrke, og der er skurer som skygger for lyset. Der er også mørkt flere steder på parkeringspladserne. Bestyrelsen er bevidste om udfordringen, men lige nu har vi ikke en løsning.
Hjemmeside:
Bestyrelsen er gået i gang med at kigge på en hjemmeside for vores grundejerforening. Dette ville gøre vi kunne have vores dokumenter som velkomstfolder, vedtægter online og mulighed for nyhedsbrev (som man selvtilmelder sig). Vi kigger også på et foreningssystem i forhold til datasikkerhed og de gældende regler på dette område. Mere info om dette senere.
Ordensregler:
Foreningen har ingen ordensregler de blev fjernet fra vores vedtægter, da Næstved Kommune ikke ville godkende vedtægter sammen med vores ordensregler.
Bestyrelsen forventer at kunne præsentere et nyt sæt ordensregler som forslag ved årets generalforsamling.
Container åbning:
Der åbnes for første gang søndag den 14-04-2024, og derefter åbner Maria eller Tina containeren hver søndag i ulige uger mellem 10:00-12:00.
Vi minder venligst om at containeren kun er til haveaffald – finder renovationsfirmaet andet ved tømning betaler foreningen en Mer udgift.
Kort tilladelse til parkering af andet end bil/mc:
Der er blevet spurgt om mulighed for at kunne parkere i en kort periode med båd/campingvogn/trailer/etc. for at kunne udføre reparationer, vedligeholdelse og lignende.
Vi ser en mulighed i at bruge parkeringspladsen ved fælleshuset (#69) til den slags og vil give tilladelse til alle som ønsker op til 1 kalenderuge, såfremt en anden beboer ikke har ”booket” i samme uge.
Ansøgninger bedes sendes på e-mail:
Forårshilsner fra bestyrelsen